Przyrząd do pomiaru wysokiego i niskiego ciśnienia w silnikach FSI i podobnych (PSA, BMW-MINI)
POMIAR CIŚNIENIA FSI
Silniki FSI pracują w ten sam sposób jak silniki wysokoprężne Common Rail, to znaczy są wyposażone w obwód niskiego ciśnienia i obwód wysokiego ciśnienia.
Przyrząd jest w stanie mierzyć oba obwody, jest wyposażony w manometry:
* do 10 bar (niskie ciśnienie)
* do 200 bar (wysokie ciśnienie)
INSTRUKCJA
Przymocować węże do trójnika,
Odkręcić przewód stalowy łączący „szyny” wysokiego ciśnienia z jednym z wtryskiwaczy, i końcówki węży przykręcić do listwy i do króćca wtryskiwacza.
Niskie ciśnienie:
Na początku przyłączyć manometr o zakresie 0-10 bar.
Gdy silnik jest wyłączony, a kluczyk zapłonu jest na „OFF”, ciśnienie musi być równe 0. Przekręcić kluczyk (bez uruchamiania silnika).
Natychmiast po uaktywnieniu wtrysku, należy aktywować pompę niskiego ciśnienia i ciśnienie musi osiągnąć wartość około 5-6 barów.
Jeśli ciśnienie nie osiągnie wymaganej wartości, obwód niskiego ciśnienia nie działa prawidłowo. Sprawdzić zatem pompę niskiego ciśnienia, filtr, itp.
Wysokie ciśnienie:
Do węży pozostających w układzie przyłączyć trójnik z manometrem 0-250 bar
Uruchomić silnik i sprawdzić, czy ciśnienie w nieruchomym pojeździe jest równe około 50 barów, a przy przyspieszaniu ciśnienie osiąga wartość pomiędzy 100 a 110 barów.
Jeśli ciśnienie w pojeździe nieruchomym jest znacznie niższe niż 50 barów, pompa wysokiego ciśnienia lub regulator jest uszkodzony.
Jeżeli ciśnienie jest wyższe niż 110 barów, uszkodzony jest regulator.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.